הטעות שעלתה לבנק 30 מיליון ש"ח

ישראל פריי No Comments on הטעות שעלתה לבנק 30 מיליון ש"ח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"טעות סופר" הוא מונח שמוכר לרבים מאיתנו כדרך לפתור קושי בהבנת הסוגייה, אך עבור איש העסקים גד זהבי, הטעות הזניחה עשויה להעשיר את כיסו בעוד 30 מיליון ש"ח.

הכל החל כשגד זאבי, שנחשב בעבר לבולט בצמרת העסקים הישראלית, ביקש לקנות ב-1999 את חברת בזק מידי המדינה, שהובילה מהלך של הפרטה לאחזקותיה בחברות עיסקיות. לצורך הרכישה נטל זהבי הלוואות עתק מכל הבנקים הגדולים, ובתמורה שיעבד להם את מניות החברה.

רכישת בזק יכולה הייתה להיחשב כמהלך עיסקי מוצלח, אילמלא היה מצליח זאבי לעמוד בתשלומים לבנקים. משהגיע מועד הפירעון הראשון והחוב לא הוחזר, פתחו הבנקים בהליכי כינוס נכסים, שבסופם עברה החברה לידיים חדשות.

העובדה ששווי החברה נסק במשך השנים שכונס הנכסים טיפל במכירתה, הביאה את זאבי לנהל תביעות ענק נגד הבנקים. בין היתר עסקה התביעה בריבית ההפרה שחוייב. מעבר לריבית הסטנדרטית שכל הלוואה נושאת לפי הסיכום המוקדם, במקרה של הפרת הסכם ההלוואה גובים הבנקים ריבית נוספת וגבוהה במיוחד. בתיק של זהבי הגיעה הריבית לכ- 215 מיליון ש"ח, והוא ביקש מבית המשפט להורות לבנקים להשיבם עקב המחיר הגבוה שהם השיגו על מניות בזק שעלה על סכום החוב.

לאחר פסיקה ועירעורים שהוגשו, קיבל לפני יומיים בית המשפט העליון את תביעתו וחייב את הבנקים להשיב לזאבי סכום של 230 מיליון מתוך חישוב של ביטול ריבית ההפרה שגבו הבנקים במשך 23 חודשי הכינוס, אך לאחר יומיים התבררה הטעות הקריטית, לאחר שהתברר שהחברה הוחזקה בידי הבנקים 34 חודשים, דבר שמוסיף לחישובים,-הכוללים ריביות והצמדה- 30 מיליון ש"ח נוספים, ובית המשפט הזדרז לפרסם "החלטה מתקנת" המזכה אותו במלא הסכום.



0 תגובות